Новини

WHAT ARE YOU? Професія - star-manager.

WHAT ARE YOU? Професія - star-manager.

Фото: Вікторія Квітка

Майя Двалішвілі - фахівець по роботі з зірками в 1+1 Продакшн. На її рахунку сотні ексклюзивних інтерв'ю зі світовими зірками і величезний досвід піару в шоу-бізнесі. Вона -  зв’язок між 1+1 і всіма зоряними тренерами, суддями і зоряними учасниками всіх шоу. У тому числі – таких масштабних, як "Голос" і "Танці з зірками". Її професії немає у жодному класифікаторі, але вона існує і набирає все більшої затребуваності на ринку праці.

 

 

- Чим займається star-менеджер? Він асистент, продюсер, адміністратор, психолог, агент зірки ... або хтось ще? І взагалі, star-менеджер - це професія?

 - Так, стар-менеджер - це професія. Правда, більш відома вона як стар-продюсер, або гостьовий продюсер, тобто людина, яка відповідає в проектах за наповненість знаменитостями. У нас на каналі цю посаду називають - «фахівець по роботі з зірками». Чіткої назви на українському ринку поки що немає, тому що ця професія для нас відносно нова (але не для Заходу). Навіть не на всіх українських каналах вона є. Та й мене часто називають то стар-менеджером «Голосу», то стар-менеджером «Танців із зірками». А я стар-менеджер «1+1 Продакшн».

Коли я працювала на іншому телеканалі, намагалася ініціювати впровадження цієї посади, але безрезультатно - було складно пояснити, чому класно і ефективно, коли одна людина відповідає за зв'язки телеканалу із зовнішнім світом знаменитостей. Коли вона, розуміючи, яка ситуація із зірковими героями або гостями в кожному окремому проекті, має можливість її врегулювати. Для наших телеканалів більш поширена практика гостьових редакторів на кожному окремо взятому проекті, але в цілому, для каналу це неефективно, тому що для знаменитостей немає розділень на проекти - найчастіше вони асоціюють тебе з каналом, а не з окремим проектом, тому можлива плутанина, непорозуміння і навіть скандали. Наприклад, з моєї практики інших телеканалів, де я нерідко працювала гостьовим на різних шоу. Ти запрошуєш зірку в проект, а вона впирається. Ти не розумієш, в чому справа, а потім випадково дізнаєшся, що на іншому проекті каналу з нею вчинили якось некоректно. І все! Зірка не поділяє канал на проекти - вона і її менеджмент сприймають все цілком. Так само, як і ми, зі свого боку дуже часто не бачимо різниці в людях, які працюють зі знаменитостями. А там дуже чітка ієрархія, порушувати яку не рекомендується. Всі перераховані вами посади: продюсер, психолог, адміністратор, асистент, агент - так, стар-менеджер, або фахівець по роботі з зірками є всім цим в одній особі. Але у самої знаменитості цим займаються різні люди, кожен відповідає за свою частину роботи і не втручається в чужу. І стар-менеджеру дуже важливо розуміти, до кого саме звертатися з тих чи інших питань. Порушувати ієрархію погано. Я вчу цього всіх своїх підлеглих, тому що від того, як і кому ти задав питання, залежить і відповідь. І в принципі, ймовірність його отримання.

 

 - Ви говорили, траплялося, що зірка не йшла на один проект через скандал на іншому. Це якось вирішувалося, чи вже нічого не можна було вдіяти?

 - Ну, я ходила від проекту до проекту, розмовляла з їх продюсерами, просила допомогти. Десь доводилося щось пообіцяти від нашого проекту, десь треба було в чомусь поступитися. Потім йшла до продюсерів проектів, на яких працювала я, і просила допомогти або в чомусь поступитися, тобто все завжди зводилося до переговорів. Хоча це я тільки зараз зрозуміла. Тоді просто потрібно було, щоб зірка була в моєму проекті, і я не замислювалася, як цього досягала.

 

 - Якщо конкретніше - з ким або на кого працює star-менеджер?

- Особисто я працюю на «1+1 Продакшн». Фактично, стар-менеджер - це як фахівець зі зв'язків з громадськістю, тільки не в піарі. У піарі такі люди з'єднують ЗМІ зі своїм роботодавцем. А стар-менеджер з'єднує свого роботодавця - телеканал - виключно зі світом знаменитостей, або світ знаменитостей - зі своїм роботодавцем. Тобто зірки вирішують свої питання з каналом або продакшеном через мене.

 

- Розкажіть, як виглядає один робочий день з життя star-менеджера.

- Це дуже складне питання. Можна, звичайно, сказати, що це виглядає, як всі говорять - я горю, і ми в пеклі. Але останнім часом так прийнято говорити мало не про кожну творчу професію. А моя професія теж творча. Я вважаю, що ведення переговорів - дуже творчий процес, навіть іноді надмірно. Багато моїх знайомих з інших сфер - реклами, музики, кіно, редакторства, психології і так далі - вважають, що у мене найскладніша робота з усіх можливих. Чому? Тому що ти намагаєшся керувати, регулювати і зводити між собою дуже творчих, дуже емоційних і дуже вразливих людей. Іноді - не дуже організованих. Мій робочий інструмент - це телефон і мої мізки. У мене два телефони, тому що ти можеш одночасно говорити по одному, писати смс по іншому і ще відповідати в фейсбуці. Іноді ця тяганина починається, як тільки ти відкрив очі. Вірніше, ти їх відкрив і побачив купу пропущених дзвінків і отриманих повідомлень. Причому якщо ти не встиг відповісти вмить, то емоції можуть почати зашкалювати. Іноді в дні зйомок ти сидиш на телефоні з ранку кілька годин, не маючи навіть можливості сходити в душ. Я вчу своїх підлеглих завжди бути на зв'язку і максимально швидко і максимально чітко давати відповіді на питання. При цьому я жартома кличу себе найбільш не любимою людиною на знімальному майданчику - тому що всі зайняті своїми справами, а ти їх постійно дошкуляєш питаннями: коли буде обід, чому затримка на дві хвилини, де та людина, коли підійде цей? І так далі.

 

-Тобто працювати 24/7 іноді для star-менеджера це норма?

- На жаль так. З іншого боку, це гнучкість графіку, і тобі не обов'язково бути прив'язаним до одного місця. Тобто ти практично не можеш бути до нього прив'язаним - ти ж не будеш говорити співрозмовникові, що робочий день закінчився і ти більше не вирішуватимеш жодного питання. Моя профдеформація - це повне нерозуміння, як в сфері обслуговування, наприклад, можна бути не на зв'язку, не відповідати на дзвінки і листи або приїжджати невчасно кур'єру. Коли я комусь дзвоню, і телефон у абонента відключений, я взагалі не розумію, як таке можливо. Якщо мені хтось каже, що сів телефон, у мене навіть в голові не вкладається, як можна вийти з дому без зарядного шнура ... Тобто ця робота дуже дисциплінує.

 

- До чого в своїй роботі повинен бути готовий star-менеджер? У професії є рамки?

 - Відповім коротко: стар-менеджер повинен бути готовий до всього. У стар-менеджера рамки є і обов'язкові - НЕ нахамити, навіть якщо смертельно втомився і все дістало і хочеться на ручки, завжди бути, як касир в Макдональдсі - на усмішці. Я вважаю, що ці внутрішні рамки обов'язкові для будь-якої професії, особливо для роботи з людьми і ведення переговорів. А переговорами я називаю будь-яке спілкування, навіть мами з дитиною або дружини з чоловіком. Це взагалі повинна бути норма в спілкуванні з людьми.

 

- ТОП-5 переваг професії star-менеджера.

 - Перш за все, ти працюєш з сильними світу цього. Багатьом для того, щоб долучитися до світу знаменитостей, необхідно купувати їх книжки, дивитися передачі та шоу. Ти ж з ними завжди в контакті. І якщо ставитися до цього як до можливості перейняти модель успіху, то це просто супер можливість.

Друге: ти стаєш дисциплінованим, сконцентрованим, впевненим в собі і супер уважним, синдром дефіциту уваги і вроджена лінь випаровуються вмить.

Третє: ти навчаєшся поважати інших людей і їх простір, а також поважати і цінувати себе та свій простір.

Четверте: ти навчаєшся так вести переговори, що можеш в цій справі заткнути будь-якого досвідченого продавця-парламентера за пояс.

І п'яте: ти можеш стати всім, ким захочеш, бо практично стаєш надлюдиною, розвиваючи надздібності. Адже названі мною якості кожна успішна людина в будь-якій своїй книзі або тренінгу перелічує як найважливіші для досягнення бажаного в житті. За умови, звичайно, що ти все робиш правильно.

 

 - А ви і цього навчите?

 - Звичайно.

 

- Якби у зірки або топ-менеджера не було star-менеджера, як би він жив?

 - Стар-менеджер – це професія для телеканалів. Це людина, яка зв’язує між собою телеканал та зірок. У знаменитостей все трішечки  інакше – там є зірковий менеджер, або просто менеджер зірки. Він радить, направляє, відчуває ринок і допомагає тримати ніс за вітром. Він веде графіки і організовує час зірки. Були випадки в моїй практиці, коли у зірки не було менеджера, тому що їй здавалося, що це не важливо. Вона плутала дні і час зйомок, лаялася через це з людьми, тому що не могла дати собі раду. А менеджер вміє всі ці моменти згладити. Я впевнена, що зірка повинна займатися творчістю, а всіма іншими питаннями повинен займатися менеджер. Коли творча людина лізе в бізнес, починається хаос. Також коли бізнесмен лізе в творчість - діла не буде. Тому що ці процеси задіють дві різні півкулі в мозку. А далеко не всі вміють використовувати обидва. До речі, про це на моєму курсі розповість Валерія Козлова, експерт світового рівня з емоційного інтелекту. Вона як раз вчить творчих людей вмикати раціональність, а менеджерів - креативність, щоб кожен з них міг бути супер ефективним.

 

 - Що вас підштовхнуло до запуску курсу?

 - Розумієте, я все це красиво описую, але на ділі фахівців високого рівня у нас дуже мало. Мало хто вміє вести переговори так, щоб не задавити опонента, щоб провести саме переговори, вигідні для обох сторін, залишитися в тривалих чудових стосунках. А це взагалі маст ду в нашій сфері, адже ми підписуємося з зірками на довгострокове співробітництво, а не короткочасний успіх. Найчастіше ж переговори у нас - це побиття немовляти.

 

 - Чому ще ви навчите студентів?

 - Я не планую курс тільки з навчання вузько спрямованих фахівців. По-перше, як я вже говорила, фахівець в цьому може бути фахівцем у всьому взагалі, що пов'язано з менеджерської діяльністю. І в будь-якій сфері. Адже якщо ти зумів організувати себе, ти зумієш організувати що і кого завгодно. По-друге, тренери мого курсу - це не тільки успішні менеджери та продюсери (до речі, на курсі ви дізнаєтеся різницю між цими професіями), такі як Єгор Кір'янов (The Hardkiss) або Ірина Горова (MOZGI Entertainment). Але і журналісти, що спеціалізуються на спілкуванні із зірками - Ігор Панасів (KarabasLive). Також це майстри переговорів і ділового і світського етикету.

 

- А етикет вам навіщо?

 - Ну як же! Етикет - це основа спілкування! Я помічаю, що люди у нас не завжди вміють навіть прохання висловити так, щоб воно не звучало як вимога і спонукало не вбити у відповідь, а саме допомогти. Також - продовжу відповідати на попереднє запитання - немає розуміння  знаменитість якого рангу і якої сфери прийде на той чи інший телевізійний формат. Все це ми розповімо на курсі. Щоб, вийшовши від нас, слухач міг реалізувати себе в різних галузях - від журналістики або сфери обслуговування, до менеджменту та продюсування.

 

 - Що після курсу?

 - Після теоретичної бази ми даємо практику на масштабному зоряному шоу «Танці з зірками». Я забула сказати вище, що частково до цього курсу мене підштовхнуло і те, що до мене постійно звертаються різні люди з проханням пройти стажування на проектах «Голос країни» та «Танці з зірками». Можна сказати, що я останнім часом спеціалізуюся на практичному вихованні фахівців. А ось часу на пояснення, чому я прошу робити так, а не інакше, і чому саме це важливо, не вистачає. Мені ж хочеться виховати мислячих людей, які вміють приймати правильні рішення, а не просто виконують вказівки. А для цього треба їм дати розуміння суті процесів. Не можу навіть підрахувати, скільки в цілому стажерів було у мене за кілька сезонів. Найяскравіші і найкращі з них потім отримували роботу.

 

 - Ви гарантуєте працевлаштування?

 - Ні, що ви, давати такі гарантії я не в праві. Я не керівник телеканалу або продакшена. Але практика зі мною, саме в цих умовах і саме в цій сфері, дає людині настільки багато, таке розуміння себе, інших людей і - головне – всього знімального майданчика і всіх процесів на ньому, що ті, хто вмією це схопити і усвідомити, потім легко знаходять роботу.

 

 - На яких посадах?

 - Якщо навскидку, стажери ставали режисерами, асистентами зірок, івент-менеджерами, телеведучими, моїми помічниками на продакшені, адміністраторами на продакшені. Були ще посади. Але я не пам'ятаю точних назв. Один мій колишній адмін став помічником звукорежисера. Ймовірно, виросте до повноцінного звукорежисера. Все це можливо і тому, що, як я говорила, в роботі саме зі мною видно всі процеси взагалі. І тому, що ця робота зав'язана на вмінні комунікувати. Люди заводять зв'язки, проявляють себе. Ті, хто знаходяться в близькості зі знаменитостями, завжди в центрі уваги - це само собою, тому що й ті, з ким вони працюють - зірки - теж завжди в центрі уваги, навіть коли камери вимкнені. Цю роботу дійсно бачать усі і можуть оцінити гідно.

Поділитись